Wypożyczalnia Zbiorów Multimedialnych
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Ciche miejsce Krasinski, John
Dziewczyna we mgle Carrisi, Donato
Cudowny chłopak Chbosky, Stephen
Pitbull Pasikowski, Władysław
Delirium Iliadis, Dennis
Pozycja obowiązkowa Keaton, Diane Fonda, Jane
Steenburgen, Mary
Bergen, Candice Patricia
Nelson, Craig T.
Dreyfuss, Richard
Silverstone, Alicia
Aselton, Katie
Begley, Ed
Shawn, Wallace
Załuski, Daniel
Le sens de la fête Bacri, Jean-Pierre Rouve, Jean-Paul
Lellouche, Gilles
Macaigne, Vincent
Haidara, Eye
Clément, Suzanne
Ivanov, Alban
Vincent, Hélene
Lavernhe, Benjamin
Chemla, Judith
Gudowski, Maciej
Śmierć Stalina Iannucci, Armando
2.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo