Wypożyczalnia Zbiorów Multimedialnych
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Le sens de la fête Bacri, Jean-Pierre Rouve, Jean-Paul
Lellouche, Gilles
Macaigne, Vincent
Haidara, Eye
Clément, Suzanne
Ivanov, Alban
Vincent, Hélene
Lavernhe, Benjamin
Chemla, Judith
Gudowski, Maciej
1 Dziewczyna we mgle Carrisi, Donato
1 Cudowny chłopak Chbosky, Stephen
1 Śmierć Stalina Iannucci, Armando
1 Delirium Iliadis, Dennis
1 Pozycja obowiązkowa Keaton, Diane Fonda, Jane
Steenburgen, Mary
Bergen, Candice Patricia
Nelson, Craig T.
Dreyfuss, Richard
Silverstone, Alicia
Aselton, Katie
Begley, Ed
Shawn, Wallace
Załuski, Daniel
1 Ciche miejsce Krasinski, John
1 Pitbull Pasikowski, Władysław
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo