Czytelnia Książek i Czasopism
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Autyzm Frith, Uta
Logistyka miasta Szołtysek, Jacek
Media elektroniczne Bar, Gabriela
Polska w systemie bezpieczeństwa międzynarodowego Uniwersytet Warszawski - Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych
Prawa człowieka i obywatela w zglobalizowanym świecie Gawin, Magdalena Markiewicz, Barbara
Wonicki, Rafał
Nogal, Agnieszka Maria
Przestępczość skazanych kobiet i mężczyzn w perspektywie biograficznej Toroń, Barbara
Systemy medialne w XXI wieku Adamowski, Janusz Włodzimierz Jaskiernia, Alicja
Rynek powierzchni magazynowej i elementy jej wyposażenia Majchrzak-Lepczyk, Justyna Maryniak, Anna
Współczesne problemy wykroczeń Nowicka, Izabela Sadło-Nowak, Agnieszka
Zarządzanie kryzysowe Skomra, Witold
2.
Samorządowe konsultacje społeczne Marchaj, Roman
Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami Michalak, Anna Ginter, Artur
Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego Gałecki, Piotr Eichstaedt, Krzysztof
Bobińska, Kinga
Konstytucyjne prawo dziecka do szczególnej opieki zdrowotnej Dercz, Maciej
Prawo celne i podatek akcyzowy Stanisławiszyn, Piotr Nowak, Tomasz
3.
Ustawa o rachunkowości 2016 Grabowska-Oeda, Marta
Ocena ryzyka zawodowego Gawrońska-Świeboda, Agnieszka
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo