Logopedia
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Zaburzenia komunikacji pisemnej Domagała, Aneta Mirecka, Urszula
Bogdanowicz, Marta
2 Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną Kaczorowska-Bray, Katarzyna Błeszyński, Jacek
2 Logopedia artystyczna Kamińska, Barbara Milewski, Stanisław
1 Biomedyczne podstawy logopedii Kuczkowski, Jerzy Kaczorowski-Bray, Katarzyna
Milewski, Stanisław
2 Wiedza o języku polskim dla logopedów Łuczyński, Edward
1 Mózgowe porażenie dziecięce w teorii i praktyce logopedycznej Michalik, Mirosław Harmonia Universalis
2 Logopedia Milewski, Stanisław Kaczorowska-Bray, Katarzyna
1 Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki Milewski, Stanisław Kaczorowska-Bray, Katarzyna
2 Surdologopedia Muzyka-Furtak, Ewa
1 Współczesne tendencje w diagnozie i terapii logopedycznej Pluta-Wojciechowska, Danuta Sambor, Barbara
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo