Literatura dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Piętrowy domek na drzewie Griffiths, Andy
Co się kryje w domu Gronowska, Aleksandra
Niesforne ziarenko John, Jory
Wzorowe jajo John, Jory
26-piętrowy domek na drzewie Griffiths, Andy
Więcej czadu Kinney, Jeff
Mamusiu, jak wielki jest świat? Bohlmann, Sabine
2.
Chrupek i małe kotki Melling, David
Imperium smoka Gay, Olivier
Mały Miodowy Miś Lobel, Gillian
Muchomora leśna czarodziejka Ostrowicka, Beata
Opowieść gołębia Podolec, Marcin
Ostatni ogród Podolec, Marcin
Pomcia Lewandowska Beręsewicz, Paweł
Pucio rośnie zdrowo Galewska-Kustra, Marta
Traktorek jest dzielny Quintart, Natalie
Dzień Fajności Widzowska, Agata
3.
Mapa skarbów Webb, Holly
Jadzia Pętelka idzie do fryzjera Supeł, Barbara
Tuptozaur Bright, Rachel
Dotyk Gałka, Dominika
Samotność Gałka, Dominika
Duma Gałaka, Dominika
Kultura rozmowy Gałka, Dominika
Miłość Gruca, Magdalena
Nieśmiałość Gałka, Dominika
Pierwszy dzień w przedszkolu Gałka, Dominika
4.
Kot o burczącym brzuchu Magdalena, Hai
130-piętrowy domek na drzewie Griffiths, Andy
143-piętrowy domek na drzewie Griffiths, Andy
156-piętrowy domek na drzewie Griffiths, Andy
Bałtyk Krzanowska, Aleksandra
Podhale oraz Orawa, Spisz i Pieniny Gawryluk, Barbara Skawiński, Paweł
Zgubiłem babcię w supermarkecie Simmons, Jo
Antek i dzikie serce Grabowska, Aneta
Antek i guzik z wygranej Grabowska, Aneta
Chrupek i czerwona kurteczka Melling, David
Bajka o bąkach i jednym trzmielu Kozioł, Marcin
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo