Literatura dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Pomcia Lewandowska Beręsewicz, Paweł
1 Mamusiu, jak wielki jest świat? Bohlmann, Sabine
3 Tuptozaur Bright, Rachel
2 Pucio rośnie zdrowo Galewska-Kustra, Marta
3 Duma Gałaka, Dominika
3 Dotyk Gałka, Dominika
3 Kultura rozmowy Gałka, Dominika
3 Nieśmiałość Gałka, Dominika
3 Pierwszy dzień w przedszkolu Gałka, Dominika
3 Samotność Gałka, Dominika
4 Podhale oraz Orawa, Spisz i Pieniny Gawryluk, Barbara Skawiński, Paweł
2 Imperium smoka Gay, Olivier
4 Antek i dzikie serce Grabowska, Aneta
4 Antek i guzik z wygranej Grabowska, Aneta
4 130-piętrowy domek na drzewie Griffiths, Andy
4 143-piętrowy domek na drzewie Griffiths, Andy
4 156-piętrowy domek na drzewie Griffiths, Andy
1 26-piętrowy domek na drzewie Griffiths, Andy
1 Piętrowy domek na drzewie Griffiths, Andy
1 Co się kryje w domu Gronowska, Aleksandra
3 Miłość Gruca, Magdalena
1 Niesforne ziarenko John, Jory
1 Wzorowe jajo John, Jory
1 Więcej czadu Kinney, Jeff
4 Bajka o bąkach i jednym trzmielu Kozioł, Marcin
4 Bałtyk Krzanowska, Aleksandra
2 Mały Miodowy Miś Lobel, Gillian
4 Kot o burczącym brzuchu Magdalena, Hai
4 Chrupek i czerwona kurteczka Melling, David
2 Chrupek i małe kotki Melling, David
2 Muchomora leśna czarodziejka Ostrowicka, Beata
2 Opowieść gołębia Podolec, Marcin
2 Ostatni ogród Podolec, Marcin
2 Traktorek jest dzielny Quintart, Natalie
4 Zgubiłem babcię w supermarkecie Simmons, Jo
3 Jadzia Pętelka idzie do fryzjera Supeł, Barbara
3 Mapa skarbów Webb, Holly
2 Dzień Fajności Widzowska, Agata
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo