Zbiory biblioteki Nowy Sącz SBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Przeczytaj zanim obejrzysz
Johnny Kraszewski, Maciej
Diuna Herbert, Frank
Dom Gucci Forden, Sara Gay
Firefly Lane Hannah, Kristin
Ulica szpiegów Herron, Mick
Bullet train Isaka, Kotaro
Dobry opiekun Graeber, Charles
Głęboka woda Highsmith, Patricia
Wyjazd na weekend Alderson, Sarah
Ukryte ciała Kepnes, Caroline
Unorthodox Feldman, Deborah
W butach Valerii Benavent, Elísabet
2. Przeczytaj zanim obejrzysz
Od nowa Korelitz, Jean Hanff
Mindhunter Douglas, John E. Olshaker, Mark
Rebeka Du Maurier, Daphne
Gray Man Greaney, Mark
Kucharka z Castamar Múñez, Fernando J.
Psie pazury Savage, Thomas
Dziewczyna z ferajny Carpenter, Teresa
Archangielsk Harris, Robert
Wykopaliska Preston, John
Ktoś jest w twoim domu Perkins, Stephanie
Penguin Bloom Greive, Bradley Trevor Bloom, Cameron
Lot nad kukułczym gniazdem Kesey, Ken
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo