Zbiory biblioteki Kępno SBP
Biografie
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Audrey w domu Dotti, Luca Spinola, Luigi
2 Grunt pod nogami Kaczkowski, Jan
1 Kobiety Witkacego Czyńska, Małgorzata
2 Mnie nie ma Nowak, Maciej Święcicka, Olga
2 Mój intymny świat Cembrzyńska, Iga Adaszewska, Magdalena
2 Nic zwyczajnego Rusinek, Michał
2 Nienachalna z urody Czubaszek, Maria
2 Roman Wilhelmi Rychcik, Marcin
2 Siedem lat później Wiśniewski, Janusz Leon Wellman, Dorota
1 Wielcy polscy podróżnicy, którzy odkrywali świat Pilich, Maria Pilich, Przemysław
1 Złota dama O'Connor, Anne Marie
2 Zygzakiem przez życie Solarewicz, Tomasz Gołębiewski, Henryk
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo