Zbiory biblioteki GCK Rzepiennik Strzyżewski
Dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Bajki 5 minut przed snem Bauman, Sabina
1 Basia i granice Stanecka, Zofia
1 Bolek i Lolek i zaczarowana lokomotywa Fabisińska, Liliana
1 Gdzie się schował kurczaczek? Arrhenius, Ingela P.
1 Jadzia Pętelka wita dzidziusia Supeł, Barbara
1 Kicia Kocia się złości Głowińska, Anita
1 Kubuś Puchatek u króla Milne, Alan Alexander Shepard, Ernest Howard
1 Leoś Rebscher, Susanne
1 Odwagi zajączku Kinnear, Nicola
1 Pola i Piotruś Reid, Camilla
1 Potrafię się dzielić Gruca, Magdalena
1 Szalone kury pana Dropsa Murgrabia, Ala Hanna
1 Traktorek jest dzielny Quintart, Natalie
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo