Ryglice 5/2017
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. dla dorosłych
Sztuka kochania Wisłocka, Michalina
Autobiografia Wisłocka, Michalina
Czwarta tajemnica fatimska? Socci, Antonio
Błogosławiona wina / Zofia Kossak Kossak, Zofia
Ewa Young, William Paul
Drzwi do szczęścia Evans, Richard Paul
Miłość do trawy Krupa, Michał
Zapisane w wodzie Hawkins, Paula
Czwarta ręka Irving, John
Przerwane milczenie Link, Charlotte
Morderstwo Kopciuszka Clark, Mary Higgins Burke, Alafair
2. dla dorosłych
Jestem śmiercią Carter, Chris
Handlarz ksiąg przeklętych Simon, Marcello
Zaginiona biblioteka alchemika Simoni, Marcello
Rewizja Mróz, Remigiusz
Czarna Madonna Mróz, Remigiusz
Gniewny pomruk burzy Domagalski, Dariusz
Aksamitny dotyk nocy Domagalski, Dariusz
Delikatne uderzenie pioruna Domagalski, Dariusz
3. dla dorosłych
Błękitne sny Michalak, Katarzyna
Do trzech razy sztuka Frączyk, Izabella
Za rok o tej porze Sawicka, Monika M.
Mimo wszystko Sawicka, Monika
Dobrze, że jesteś Sawicka, Monika
Wszystko wina kota! Lingas-Łoniewska, Agnieszka
Jesteś moja dzikusko Lingas-Łoniewska, Agnieszka
Zostaw mnie Forman, Gayle
Bez uczuć Sheridan, Mia
Bez słów Sheridan, Mia
Bez szans Sheridan, Mia
4. dla dorosłych i młodzieży
Heaven Marzi, Christoph
Niebezpieczne kłamstwa Fitzpatrick, Becca
Tunel zagłady Byjoś, Katarzyna
Urok Grace'ów Eve, Laure
Sebastian / Anne Bishop Bishop, Anne
Głos Bishop, Anne
Belladonna Bishop, Anne
Most marzeń Bishop, Anne
5. dla dzieci
Franklin i ukochany kocyk Bourgeois, Paulette
Franklin i superbohater Jennings, Sharon
Franklin chce mieć hulajnogę Bourgeois, Paulette Jennings, Sharon
Franklin i ciasteczka Jennings, Sharon
Na plaży Głowińska, Anita
Zakłada zespół muzyczny Głowińska, Anita
Kicia Kocia w kosmosie Głowińska, Anita Media Rodzina
Dinozaury Wejner, Rafał
6. dla dzieci
Maszyny i pojazdy Littek, Frank
W gospodarstwie rolnym Wittmann, Monika
Zuzia pomaga mamie Schneider, Liane
Zuzia jest chora Schneider, Liane
Dziękuję Bogu za mojego brata Wydawnictwo Liwona
Zamek i rycerze Wójcik, Elżbieta
Na zakupy Górska, Karolina Wójcik, Elżbieta
Umiem się dzielić Casalis, Anna Piotrowska, Eliza
7. dla dzieci
Auta Nędzi, Katarzyna
Wyścig dobrych serc Pixar Walt Disney Company
Disney Storybook Artists
Złomek w Paryżu Jakob, Henry
Kózka Campbell, Katarzyna
Gąska Campbell, Katarzyna
Zaginiona rzeczka Campbell, Katarzyna
Osiołek Campbell, Katarzyna
Struś Drabik, Wiesław
8. dla dzieci
Co biedronka wie o ogonkach Drabik, Wiesław
Ptaki i ptaszyska Drabik, Wiesław
Auto Campbell, Katarzyna
Wywrotka Campbell, Katarzyna
Traktor Campbell, Katarzyna
Barbie i magiczne baletki Sprycha, Agnieszka
Barbie i siostry na tropie piesków Nędzi, Katarzyna
Akademia Księżniczek Sprycha, Agnieszka
Księżniczki Arystoteles sp. j. Marek Matusiak
9. dla dzieci
Łatek gagatek Drabik, Wiesław
Szukaj Tofika Drabik, Wiesław
Konik Garbusek Jerszow, Petr Pavlovič Eršov, Petr Pavlovič
Martynka i kotki Delahaye, Gilbert
Mój królewicz Fabisińska, Liliana
Rodrick rządzi Kinney, Jeff
Szczyt wszystkiego Kinney, Jeff
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo