Dla młodzieży-Filia Zalasowa
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Wybrani Daugherty, Christi
Dziedzictwo Daugherty, Christi
Zagrożeni Daugherty, Christi
Zbuntowani Daugherty, Christi Daugherty, C. J.
Niezłomni Daugherty, Christi
Dom tajemnic Columbus, Chris Vizzini, Ned
Starcie potworów Columbus, Chris Vizzini, Ned
Rylander, Chris
Cienie na Księżycu Marriott, Zoë
Złodziejka książek Zusak, Markus
Zostań, jeśli kochasz Forman, Gayle
Wróć, jeśli pamiętasz Forman, Gayle
2.
Pościg Flanagan, John
Najeźdźcy Flanagan, John
Wyrzutki Flanagan, John
Góra Skorpiona Flanagan, John
Gwiazd naszych wina Green, John
19 razy Katherine Green, John
Szukając Alaski Green, John
Niezbędnik obserwatorów gwiazd Quick, Matthew
Miasto szkła Clare, Cassandra
Miasto kości Clare, Cassandra
Miasto upadłych aniołów Clare, Cassandra
3.
Gorączka Shulman, Dee
Gorączka Shulman, Dee
Przez burze ognia Rossi, Veronica
Przez bezmiar nocy Rossi, Veronica
Wielki błękit Rossi, Veronica
Książę i gwardzista Cass, Kiera
Książę i gwardzista Cass, Kiera
4.
Black ice Fitzpatrick, Becca
W otchłani Revis, Beth
Milion słońc Revis, Beth
Cienie ziemi Revis, Beth
Wirusy Reichs, Brendan Reichs, Kathy
Kod Reichs, Brendan Reichs, Kathy
Skarb Reichs, Kathy Reichs, Brendan
Mroczne piętno Lu, Marie
Cztery Roth, Veronica
Szybka jak wiatr Leitch, Patricia
Złoty taniec Leitch, Patricia
5.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo