5/2018 Ryglice
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. DLA DZIECI
Najpiękniejsze zwierzęta świata Błach, Wiesław
Poznaję Polskę Wojtkowiak-Skóra, Patrycja
Polskie święta i zwyczaje Karpińska, Agata
Najgroźniejsze zwierzęta świata Błach, Wiesław
Znak orła Skwark, Dorota
Nocne niebo Dichter, Paul
Czytanie ze zrozumieniem Kurdziel, Marta
Nowe dyktanda Białek, Małgorzata
Najpiękniejsze opowieści przedszkolaka Antosiewicz, Agnieszka
Jestem uczniem Białek, Małgorzata
Bajki logopedyczne Nożyńska-Demianiuk, Agnieszka
2. DLA DZIECI
Jestem przedszkolakiem Antosiewicz, Agnieszka
Barbie rockowa księżniczka Jamrógiewicz, Marta
Możesz być baletnicą Saxon, Victoria
Masza i Niedźwiedź Radzimińska, Dorota
Krótkie opowieści na dobranoc Disney Storybook Artists
Wizyta doktora Delahaye, Gilbert Marlier, Marcel
Kochana mamusia Fabisińska, Liliana
Na kursie pływania Delahaye, Gilbert Marlier, Marcel
Julka wyprawia urodziny Jędraszek, Izabela
O niedźwiadku niejadku Giełżecka, Monika
3. DLA DZIECI
Crusher w opałach Media Service Zawada
Zgrany zespół Brodacki, Michał
Wielki pościg Brodacki, Michał
Na wsi Bator, Agnieszka
W mieście Bator, Agnieszka
Moja książka Wójcik, Elżbieta
Straż pożarna Górska, Karolina
Podróżuję i rymuję Kozłowska, Urszula
4. DLA DZIECI
Dlaczego oni się z niego śmieją? Serreli, Silvia
Dlaczego muszę przepraszać? Serreli, Silvia
A co, jeśli nie potrafię? Serreli, Silvia
Tupcio Chrupcio Casalis, Anna Piotrowska, Eliza
Sam to zrobię! Grzymała, Justyna
Błyszczące znalezisko Grzymała, Justyna
Kaczuszka Lament, Alina
My little Pony: the movie Tadla, Tadeusz
5. DLA DZIECI
Pojazdy na budowie Wydawnictwo Aksjomat
Domki dla lalek Trujillo, Eduardo
Proszę Makowska, Ola
Dziękuję Makowska, Ola
Przepraszam Makowska, Ola
Jesteśmy sobie potrzebni Gruca, Magdalena
Dino świat Jędraszek, Izabela
Bliźnięta w opałach Media Service Zawada
Wygrany mecz Media Service Zawada
6. DLA DZIECI
Ewcia na wsi Budek, Mariola
Jaś i Pusia Nożyńska-Demianiuk, Agnieszka
Czyścioszek Bartoszek Moryc, Katarzyna
Ćwiczenia Henia Moryc, Katarzyna
Wielka śnieżyca Media Service Zawada
Wilson i dinozaur Ostojska-Badziak, Agnieszka
Dlaczego Jan Paweł II lubił wtorki? Reisch-Klose, Jolanta
Franciszek Reisch-Klose, Jolanta
7. DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Applejack i pamiętna pomyłka Berrow, G. M.
Koszmarny Karolek Simon, Francesca
Księga noblistów Pawliszak, Krystyna
Wszechświat Ronan, Colin Alistair
Szybka jak wiatr Leitch, Patricia
Szamanka Leitch, Patricia
Złoty taniec Leitch, Patricia
Zresetowana Terry, Teri
Osaczona Terry, Teri
Rozdarta Terry, Teri
Szklane dzieci Ohlsson, Kristina
8. DLA DOROSŁYCH
Agresja - nowe tabu? Juul, Jesper
"Nie" z miłości Juul, Jesper
Gwiazdy mistrzostw świata Okęcki, Mateusz
Reprezentacje Mistrzostw Świata Okęcki, Mateusz
Twoja kompetentna rodzina Juul, Jesper
Życie w rodzinie Juul, Jesper
Obudź w sobie olbrzyma Robbins, Anthony
Tatuażysta z Auschwitz Morris, Heather
9. DLA DOROSŁYCH
Niewinna krew Rollins, James Cantrell, Rebecca
Macbeth Nesbø, Jo
Zerwa Mróz, Remigiusz
Diabelska krew Rollins, James Cantrell, Rebecca
Zostań, a potem walcz Boyne, John
Czarnoksiężnik i kryształ King, Stephen
Wiatr przez dziurkę od klucza King, Stephen
Strażak Hill, Joe
Dziedzice ziemi Falcones, Ildefonso
Nałóg Nitka, Anna
My mieliśmy szczęście Hunter, Georgia
10. DLA DOROSŁYCH
Kiedy zniknę Lingas-Łoniewska, Agnieszka
Kiedy wrócę Lingas-Łoniewska, Agnieszka
Zmowa byłych żon Jeromin-Gałuszka, Grażyna
Drugie życie Wiktorii Wielowska-Duda, Wiesława
Paryska nieznajoma Montefiore, Santa
Poldark Graham, Winston
Dotyk słońca Wilczyńska, Karolina
Bosonoga królowa Falcones, Ildefonso
Teczka Kareta, Mirosława
Serce w skowronkach Kordel, Magdalena
Syn marnotrawny Steel, Danielle
Cień matki Chamberlain, Diane
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo