Zawodowe rozterki
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
A może będzie właśnie tak Piątkowska, Renata
Szkoła z zawodem Fedorowicz, Dariusz
Kim zostanę, gdy dorosnę? Maćkowiak, Arkadiusz
Pokolenie Y na współczesnym rynku pracy Kwiatkowski, Michał
Kim zostanę Gutowska, Joanna
Zawody, czyli kim możesz zostać Nożyńska, Agnieszka
Kim zostanę Wanat, Dariusz
Jaki zawód wybrać? Bielak, Bolesław
2.
Poznajemy zawody i miejsca pracy Bladowska, Joanna Szakiewicz, Aleksandra
Wierszowane zawody Dawidziuk-Stach, Magdalena
O zawodach Zanini, Giuseppe
Magiczne zawody Vargas, Witold
3.
Wybieram szkołę wybieram zawód Filarski, Paweł
Kosmetologia i farmakologia skóry Martini, Marie-Claude
Jak zostać dziennikarzem Ściślak, Jarosław
Pedagog szkolny Domagała-Kręcioch, Agnieszka
Zawód przyszłości Filarski, Paweł
4.
Nauczyciele Sokolińska, Joanna
Prawne aspekty wykonywania zawodu nauczyciela Paszkowska, Małgorzata
Ratownik medyczny Boznański, Andrzej
Technika w produkcji cukierniczej : kwalifikacja T. 4 technik technologii żywności cukiernik : podręcznik Kocierz, Katarzyna
Fizjoterapia ogólna Kiwerski, Jerzy
Odważny struś zostaje strażakiem Foltyn, Monika Piątkowska, Barbara
Piątkowski, Tomasz
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo