Pandemia - wsparcie wychowawcze i psychoprofilaktyczne
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Edukacja polonijna i polska za granicą Gulczyńska, Justyna
Jak zapobiec kolejnej pandemii Gates, Bill
Medialno-społeczny obraz COVID-19 Kaczmarek-Śliwińska, Monika
Nauczanie hybrydowe w okresie czasowego zawieszenia zajęć podczas epidemii Marciniak, Lidia Piotrowska-Albin, Elżbieta
2.
Życie w cieniu pandemii Wydawnictwo Naukowe Silva Rerum
Jak wspierać dzieci w kryzysie? Taraszkiewicz, Małgorzata Nalepa, Zofia
Jak dbać o siebie w kryzysie? Taraszkiewicz, Małgorzata Nalepa, Zofia
Autyzm w czasie pandemii Grandin, Temple Kranowitz, Carol Stock
Attwood, Tony
Gray, Carol
Interwencja kryzysowa Greenstone, James L. Leviton, Sharon C.
3.
Zagubieni w szkole Greene, Ross W.
Wokół roli i zadań pedagoga i psychologa w szkole Szczurkowska, Jolanta Mazur, Agnieszka
Vademecum psychoterapeuty Kubitsky, Jacek
Pomóż dziecku mniej myśleć Petitcollin, Christel
Stres dziecka czyli Jak pomóc w trudnych sytuacjach Kalinowska, Dorota
10 minut uważności Hawn, Goldie Holden, Wendy
Teoria i praktyka działań komunikacyjnych w poradnictwie i terapii Grabowiec, Anna Zielińska, Krystyna
Kryza, Joanna
Kod zachowania Minahan, Jessica
4.
Offline Boyle, Mark
Dzieci i młodzież w kłopocie Elliott, Julian Place, Maurice
Dziecko orchidea czy mlecz Boyce, W. Thomas
Dziecko z zaburzeniami psychotycznymi w szkole Namysłowska, Irena
Kierunek Krzyżanowska, Agnieszka
Mindfulness dla dzieci Afzal, Uz
Pozytywna dyscyplina w klasie Nelsen, Jane Lott, Lynn
Gleen, Stephen
5.
Zuzia w czasie pandemii Schneider, Liane
Dziecko w sytuacjach stresowych Cywińska, Małgorzata
Kryzys w szkole Jagieła, Jarosław
Dodaj mi skrzydeł! Steinke-Kalembka, Joanna
Self-Reg Shanker, Stuart Barker, Teresa
Samoregulacja w szkole Shanker, Stuart
Wrażliwe dziecko Poland, Janet
Stresoodporne Davidov, Shelley
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo