Sztuczna inteligencja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Utrata kontaktu z rzeczywistością Bauer, Joachim
Rewolucja sztucznej inteligencji w medycynie Lee, Peter Goldberg, Carey
Kohane, Isaac
Bubeck, Sébastien
Era sztucznej inteligencji Schmidt, Erik Kissinger, Henry
Schouten, Schuyler
Huttenlocher, Daniel P.
Świadome maszyny Schneider, Susan
Zarażeni dźwiękiem Trzciński, Stanisław
To żyje! Walsh, Toby
2.
Sztuczna inteligencja Oksanowicz, Paweł Przegalińska-Skierkowska, Aleksandra
Sztuczna inteligencja Yampolskiy, Roman V.
Inteligentne miasta Szymańska, Daniela
Sztuczna inteligencja Janiszewski, Boguś
Sztuczna inteligencja Kaplan, Jerry
Sztuczna inteligencja Boden, Margaret Ann
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo