Biblioteka. Książka
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Bibliofollia czyli Szaleństwo czytania Castoldi, Alberto
Ten łokieć źle się zgina Frąckiewicz, Sebastian
Wy-twórcy książek Mrowczyk, Jacek
Książka po okładce Mogilnicki, Patryk
Biblioteki Pettegree, Andrew Weduwen, Arthur der
2.
Mobilna biblioteka Wojciechowska, Maja
Przestrzeń komunikacyjna współczesnej biblioteki Has-Tokarz, Anita
Nauka, zabawa i spotkania w bibliotece Bykowska, Małgorzata Lidia Celuch, Małgorzata
Stawicka, Emilia
Góra, Anna
Kiełczewska, Anna
Kusion, Mariusz
Lipka, Maciej
Marchel, Paweł
Sikora, Barbara
Wasiak, Elżbieta
Biblioteka szaleńca Brooke-Hitching, Edward
Ilustratorki, ilustratorzy Gawryluk, Barbara
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo