ekspozycja 2016
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Biblioteki i książki w życiu nastolatków Antczak, Mariola Walczak-Niewiadomska, Agata
Książki w życiu najmłodszych Antczak, Mariola Walczak-Niewiadomska, Agata
Czytelnictwo w dobie informacji cyfrowej Wojciechowska, Maja
Teatr w bibliotece Pietrzak, Małgorzata
Bajka jak lekarstwo Chamera-Nowak, Agnieszka Ippoldt, Lidia
Filmy Matrix oraz Alicja w Krainie Czarów jako archetypiczne opowieści mityczne Franke, Adam
Crowdsourcing internetowy - pozytywny wymiar partycypacji społecznej Kowalska, Małgorzata
Twórczość Doroty Terakowskiej Wolanin, Anita
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo