Poradniki dla bibliotekarzy
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Vademecum bibliotekarza Biliński, Lucjan
1 Ściąga dla bibliotekarzy Bilska, Grażyna
3 PORADNIK BIBLIOTEKARZA Chruścińska, Jadwiga
2 Bibliotekarze przy pracy Dawidczyńska, Maria
1 Bibliotekarz Domańska, Katarzyna
3 Bibliotekarz Geryk, Marcin
1 Czas przemian - czas wyzwań Jasiewicz, Justyna Zybert, Elżbieta Barbara
2 Poradnik nauczyciela bibliotekarza Juhanowicz, Urszula Witecki, Wojciech
Wejcht, Teresa
2 Czy bibliotekarz może być doradcą informacyjnym? Konieczko, Anna
3 Biblioteka i bibliotekarz w szkole Krawczonek, Magdalena
2 Bibliotekarz Pankiewicz, Roman
3 Nauczyciel bibliotekarz jako psycholog Petruczynik, Grażyna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo