Międzynarodowy Dzień Bez Przemocy
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Jak przemóc szkolną przemoc Kołodziejczyk, Jakub
Przemoc uraz psychiczny i powrót do równowagi Herman, Judith Lewis
Przemoc symboliczna Goetz, Magdalena
Przemoc w szkole Karkowska, Magda
Przemoc Herman, Lewis Judith
Przemoc symboliczna w przedszkolu Falkiewicz-Szult, Małgorzata
Agresja i przemoc Pilarska, Paula
2.
Przemoc medialna, przemoc realna Sułkowski, Bogusław
Przemoc wobec dzieci Liciński, Marek
Przemoc i agresja dzieci Dunin-Wilczyńska, Ewa
Przemoc i agresja wśród dzieci Dunin-Wilczyńska, Ewa
Męska depresja a przemoc Chojnacki, Adam
3.
Przemoc wobec dziecka Szymczak, Maja
Kiedy bezsilność rodzi przemoc Dzienniak, Małgorzata
Przemoc Lewis Herman, Judith
Przemoc instytucjonalna Sobkowiak, Mariusz
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo