Międzynarodowy Dzień Bez Przemocy
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Agresja i przemoc Pilarska, Paula
1 Jak przemóc szkolną przemoc Kołodziejczyk, Jakub
3 Kiedy bezsilność rodzi przemoc Dzienniak, Małgorzata
2 Męska depresja a przemoc Chojnacki, Adam
1 Przemoc Herman, Lewis Judith
3 Przemoc Lewis Herman, Judith
3 Przemoc instytucjonalna Sobkowiak, Mariusz
2 Przemoc i agresja dzieci Dunin-Wilczyńska, Ewa
2 Przemoc i agresja wśród dzieci Dunin-Wilczyńska, Ewa
2 Przemoc medialna, przemoc realna Sułkowski, Bogusław
1 Przemoc symboliczna Goetz, Magdalena
1 Przemoc symboliczna w przedszkolu Falkiewicz-Szult, Małgorzata
1 Przemoc uraz psychiczny i powrót do równowagi Herman, Judith Lewis
2 Przemoc wobec dzieci Liciński, Marek
3 Przemoc wobec dziecka Szymczak, Maja
1 Przemoc w szkole Karkowska, Magda
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo