Bajka w lietraturze
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Bajka w literaturze dziecięcej Ługowska, Jolanta
Bajki rymowane w biblioterapii Łaba, Agnieszka
Bajka w szkole podstawowej Jasiński, Ryszard
Bajki w pracy logopedy Majewska-Tworek, Anna Olechnowicz-Puchała, Agnieszka
2.
Spotkania z literaturą Gliński, Robert Trzaska, Paweł
Kijański, Tadeusz
Szelachowski, Maciej
Morawski, Cezary
Stroński, Waldemar
Talar, Henryk
Bajkoterapia czyli Jak z Guziolkiem tworzyć i wykorzystywać bajki i opowiadania w biblioterapii oraz rozwoju aktywności twórczej dziecka w wieku przedszkolnym Bajkoterapia
Quizy i zagadki bajki Król, Andrzej
Bajki naszego dzieciństwa P. H. W. Fenix
Terapia bajką Bot, Jolanta
3.
Przygoda z bajką w przedszkolu specjalnym Sabała, Iwona Ewa
Bajka w literaturze...
Z zabawą i bajką w świecie sześciolatka Bzowska, Lucyna Daszkowska, Marianna
Kownacka, Renata
Lorek, Maria
Sowińska, Anna
Baśń i bajka w terapii dzieci z zaburzeniami depresyjnymi (Cz.I) Molicka, Maria
A w tej bajce były smoki? Teodorczyk, Marcin
W krainie bajek Barnabe, Joëlle
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo