Zbiory biblioteki Września PBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Analiza różnicująca wybranych zespołów zaburzeń autystycznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika
1 Autyzm i AAC Wojciechowska, Aneta Kaczmarek, Bogusława Beata
2 Autyzm i zespół Aspergera Frith, Uta
1 Codzienność dziecka z zespołem Aspergera Borkowska, Agnieszka Grotowska, Beata
1 Dotrzeć do dziecka z autyzmem Greenspan, Stanley I. Wieder, Serena
1 Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych Winczura, Barbara
1 Dzieci z zaburzeniami łączonymi Winczura, Barbara
1 Dzieci z zaburzeniami łączonymi Winczura, Barbara
1 Dzieci z zaburzeniami łączonymi Winczura, Barbara
2 Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy Tarkowski, Zbigniew
1 Dziecko autystyczne Grodzka-Gużkowska, Magdalena
1 Dziecko z autyzmem Olechnowicz, Hanna Wiktorowicz, Robert
1 Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych Baker, Jed
1 Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM) Rogers, Sally J. Dawson, Geraldine
Vismara, Laurie A.
1 Uczenie dzieci z autyzmem prowadzenia konwersacji McClannahan, Lynn E. Krantz, Patricia J.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo