Zbiory biblioteki Nowy Tomyśl PBP
Autyzm i zespół Aspergera
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Seksualność osób z autyzmem w kontekście prawnym Attwood, Tony Hénault, Isabelle
Dubin, Nick
1 Zespół Aspergera Attwood, Tony
1 Autyzm a wczesna interwencja Ball, James
2 Ja i mój świat Bednarz, Marzena Bladowska, Joanna
Kluczkowska, Karolina
Lubocka, Weronika
Maślaczyk-Trzasko, Agnieszka
Miłosz, Angelika
Okoniewska, Małgorzata
Sowińska, Magdalena
Szakiewicz, Aleksandra
Żmuda-Trzebiatowska, Marzena
Ludkiewicz, Eliza
1 Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju Błeszyński, Jacek
1 Autyzm dziecięcy Bobkowicz-Lewartowska, Lucyna
1 Codzienność dziecka z zespołem Aspergera Borkowska, Agnieszka Grotowska, Beata
1 Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera Borkowska, Agnieszka
1 Dziecko zagubione w rzeczywistości Brauner, Alfred Brauner, Françoise
2 Mam dziecko z zespołem Aspergera :) Całek, Grzegorz Łuszczak, Halina
Jankowska, Halina
2 Dziecko z zespołem Aspergera Charbicka, Magdalena
2 101 [sto jeden] ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami interacji sensorycznej Delaney, Tara
2 Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej Emmons, Polly Godwin Anderson, Liz McKendry
1 Autyzm wyzwaniem naszych czasów Gałkowski, Tadeusz Kossewska, Joanna
2 Dotrzeć do dziecka z autyzmem Greenspan, Stanley I. Wieder, Serena
2 Świry, dziwadła i Zespół Aspergera Jackson, Luke
2 Autyzm – przełom w podejściu. Program Son-Rise, który pomógł rodzinom na całym świecie Kaufman, Raun
2 Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi Kossewska, Joanna
2 Zespół Aspergera Kozdroń, Agnieszka
3 Autyzm czy nie autyzm? Kruk-Lasocka, Joanna
3 Dzieci z zaburzeniami łączonymi Kutscher, Martin L. Attwood, Tony
Wolff, Robert R.
3 Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera Maciarz, Aleksandra Biadasiewicz, Małgorzata
3 Uczenie dzieci z autyzmem prowadzenia konwersacji McClannahan, Lynn E. Krantz, Patricia J.
3 Rozwijanie umiejętności życiowych u dzieci z autyzmem lub zespołem Aspergera McIlwee Myers, Jennifer
3 Dziecko z autyzmem Olechnowicz, Hanna Wiktorowicz, Robert
3 Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu Ozonoff, Sally Dawson, Geraldine
McPartland, James C.
3 Autyzm Pisula, Ewa
3 Autyzm i przywiązanie Pisula, Ewa
3 Autyzm u dzieci Pisula, Ewa
4 Małe dziecko z autyzmem Pisula, Ewa
4 Zespół Aspergera Preissmann, Christine
4 Zabawy dla dzieci z autyzmem Sabik, Magdalena Szczypczyk, Anna
4 Techniki nauczania dla rodziców i profesjonalistów Schopler, Eric Reichler, Robert Jay
Lansing, Margaret
4 Gry i zabawy we wczesnej interwencji Sher, Barbara
4 Aspergirls Simone, Rudy
4 Uczeń z zespołem Aspergera Święcicka, Joanna
4 Czy moje dziecko ma autyzm? Teitelbaum, Osnat Teitelbaum, Philip
1 Autyzm na granicy zrozumienia Winczura, Barbara
4 Dziecko z autyzmem Winczura, Barbara
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo