Zbiory biblioteki Poznań PBP
Dla uczniów i maturzystów
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Literatura i muzyka Biała, Alina
Literatura i muzyka Biała, Alina
Jak analizować i interpretować wiersze? Białek, Małgorzata
Leksykon wiedzy o języku polskim Polański, Edward Nowak, Tomasz
Jak pomóc Twojej klasie w nauce angielskiego Selby, Claire
Język polski Sawinda-Dziadecka, Katarzyna Sędziak, Barbara
Cierpienie, lekarz, przyjaźń, rodzina, taniec, totalitaryzm, wędrówka, wieś Sawinda-Dziadecka, Katarzyna Sędziak, Barbara
1600 postaci literackich Makowiecki, Andrzej Zdzisław
Leksykon lektur szkolnych Macios, Tomasz
Między wierszami Dzigański, Artur
2.
Język polski Jagodziński, Jerzy Rudnicka, Ewa
Język polski Jagodziński, Jerzy Rudnicka, Ewa
Język polski Jagodziński, Jerzy Rudnicka, Ewa
Od starożytności do oświecenia Bielaszewska, Krystyna Jagodziński, Jerzy
Romantyzm i pozytywizm Jagodziński, Jerzy Bielaszewska, Krystyna
Młoda Polska i dwudziestolecie międzywojenne Jagodziński, Jerzy Bielaszewska, Krystyna
Literatura współczesna Jagodziński, Jerzy Bielaszewska, Krystyna
Kobiety w literaturze Goik, Magdalena
Męska rzecz Górski, Jarosław
Zabójczy flirt Mikołajczyk, Jacek
3.
Książki zakazane Paszylk, Bartłomiej
Bunt literatów Romańska-Malina, Olga
O czym nie mówią nam poloniści Zdziechiewicz, Alicja
Literatura i muzyka na lekcjach języka polskiego w klasach 4-6 szkoły podstawowej Kucharska-Babula, Agata
Interpretacja wierszy dla wszystkich klas liceów i innych szkół średnich Chrzanowski, Maciej
Biologia Filipska, Jadwiga Jagiełło, Małgorzata
Fizyka Ortyl, Alfred
Język polski Helbin-Czyżowska, Ewa Klimecka, Joanna
Michalska, Bogumiła.
Wzniosłość i makabra w literackich obrazach śmierci Kuran, Michał
Bingo matematyczne Świercz, Joanna
4.
Uwaga! Koncentruję się! Hinz, Magdalena
Ciekawa matematyka dla uczniów liceum Bednarek, Witold
Po nitce do kłębka czyli Jak ćwiczyć sprawność rachunkową uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej Kwatera, Joanna
I Ty zostaniesz Demostenesem Pluta, Anna
Matematyka Gałązka, Kinga
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo