Zbiory użytkownika ofiszer4
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Apetyt na kwaśne winogrona Matuszkiewicz, Irena
2 Dar Kołodziej, Gaja
2 Demony na smyczy Onichimowska, Anna
1 Dzień niebieskiego psa Brussolo, Serge
2 Kocham Cię, Danny Freeman, Hilary
2 Kwiaty na poddaszu Andrews, Virginia C.
1 Magia Avalonu Pike, Aprilynne
1 Moc przeznaczenia Pike, Aprilynne
2 O wilku mowa... Harrison, Lisi
1 Peggy Sue i duchy Brussolo, Serge
2 Po moim trupie Harrison, Lisi
2 Po tamtej stronie Ciebie i Mnie Rothenberg, Jess
1 Skrzydła Laurel Pike, Aprilynne
2 Upiór z sąsiedztwa Harrison, Lisi
1 Whisper. Nawiedzony dom Abedi, Isabel
1 Złudzenie Pike, Aprilynne
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo