Zbiory użytkownika nova85-85
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Wstrząsy wtórne Arnald, Jan
3 Bądź paryżanką, gdziekolwiek jesteś Berest, Anne Diwan, Audrey
Maigret, Caroline de
Mas, Sophie
2 Czerwień grzechu George, Elizabeth
2 Złodziej dłoni Harlequin Polska
2 Całun dla pielęgniarki James, P.D.
2 Ostateczny cel Kava, Alex
2 Szepty Koontz, Dean Ray
3 Umarli mają głos Krajewski, Marek Kawecki, Jerzy
2 Jaskółka, kot, róża, śmierć Nesser, Håkan
2 Kroniki Klary Schulz Szagdaj, Nadia
2 Nie mów nic Wydawnictwo Bis
2 Rajskie ptaki Zaborowska, Marta
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo