Zbiory biblioteki Myszków MiPBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Audrey i Bill Epstein, Edward Z.
1 Babie lato Pytlak, Danuta
2 Córka generała Witkiewicz, Magdalena
1 Dalej na wschód Uberna, Janusz
1 Historia pewnej dziewczyny Kelk, Lindsey
1 Niespodzianka na 6 liter Spychalska-Granica, Barbara
1 Ofiary z Martebo Jansson, Anna
1 Stepy Kröger, Theodor
2 Syberia Kröger, Theodor
1 Szajba na peronie 5 Obuch, Marta
1 Tajemnica Edwina Drooda Dickens, Charles
2 Ucieczka przed bombami Adamczewski, Leszek
2 Wojenna miłość Jax, Joanna
1 Zatrzymaj mnie Rebizant-Siwiło, Monika
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo