MĘSKIE CZYTANIE
SZTUKA PRZETRWANIA
PORADNIKI I PRZEWODNIKI
PORADNIKI I PRZEWODNIKI
  • Brak pozycji
KSIĄŻKA DLA PRAWDZIWEGO MĘŻCZYZNY
STANISŁAW GRZESIUK (1918-1963)
  • Ładowanie...
30-LECIE JW GROM - 2020 R.
  • Ładowanie...
JAKUB ĆWIEK (1982 -)
  • Ładowanie...
TRYLOGIA POLICYJNA - LEIF GW PERSSON (1945-)
  • Ładowanie...
ŁUKASZ ORBITOWSKI (1977-)
  • Ładowanie...
JEFFREY ARCHERA (1940-)
  • Ładowanie...
WITAJ W ŚWIECIE WIKINGÓW - BERNARD CORNWELL (1945-)
  • Ładowanie...
ANDRZEJ SAPKOWSKI (1948-)
  • Ładowanie...
JAROSŁAW SOKOŁOWSKI "MASA"
  • Ładowanie...
LEOPOLD TYRMAND (1920-1985)
  • Ładowanie...
MAREK NOWAKOWSKI (1935-2014)
  • Ładowanie...
MICHAEL CRUMMEY (1965-)
  • Ładowanie...
MĘŻCZYŹNI W LITERATURZE
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo