Bądź eko na co dzień
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Książka o śmieciach Łubieński, Stanisław
Dom bez chemii Tołłoczko, Joanna
Pokochaj swój dom Johnson, Bea
Na marne Sapała, Marta
Jak uratować świat? Szpura, Areta
Żyj bez toksyn Rutkowska, Aleksandra Olsson, Aleksandra
Naturalne środki czyszczące Green, Fern
Naturalna apteczka Green, Fern
Ekoszafa Cline, Elizabeth L.
Żyj jak rolnik Kämpargård, Niklas
2.
Damskie laboratorium Gumkowska, Angelika
Naturalne farbowanie włosów Shahin, Christine
Roślinne surowce kosmetyczne Czerpak, Romuald Jabłońska-Trypuć, Agata
Ziołowa księga urody Dawid-Pać, Renata
Samowystarczalni w domu i ogrodzie Chacińska, Joanna
Soda oczyszczona Lansky, Vicki
3.
Ochrona środowiska Häfner, Manfred
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo