Bądź eko na co dzień
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Samowystarczalni w domu i ogrodzie Chacińska, Joanna
1 Ekoszafa Cline, Elizabeth L.
2 Roślinne surowce kosmetyczne Czerpak, Romuald Jabłońska-Trypuć, Agata
2 Ziołowa księga urody Dawid-Pać, Renata
1 Naturalna apteczka Green, Fern
1 Naturalne środki czyszczące Green, Fern
2 Damskie laboratorium Gumkowska, Angelika
3 Ochrona środowiska Häfner, Manfred
1 Pokochaj swój dom Johnson, Bea
1 Żyj jak rolnik Kämpargård, Niklas
2 Soda oczyszczona Lansky, Vicki
1 Książka o śmieciach Łubieński, Stanisław
1 Żyj bez toksyn Rutkowska, Aleksandra Olsson, Aleksandra
1 Na marne Sapała, Marta
2 Naturalne farbowanie włosów Shahin, Christine
1 Jak uratować świat? Szpura, Areta
1 Dom bez chemii Tołłoczko, Joanna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo