Zbiory biblioteki Poręba MBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Zaginione Theils, Lone
Czerwony Pająk Bonda, Katarzyna
Lampiony Bonda, Katarzyna
Okularnik Bonda, Katarzyna
Pochłaniacz Bonda, Katarzyna
Syn Nesbø, Jo
Zostań moim aniołem Gargaś, Gabriela
2.
Śmiech bogów Marinina, Aleksandra
Prosta sprawa Chmielarz, Wojciech
Ulotne nadzieje Paul, Gill
Nowy podarunek Mirek, Krystyna
Najważniejszy Majcher, Magdalena
Kolorowe szkiełka Kareta, Mirosława
Gambit królowej Tevis, Walter S.
Czuły narrator Tokarczuk, Olga
Kimkolwiek jesteś Szamałek, Jakub
3.
Śleboda Kuźmiński, Michał Fugiel-Kuźmińska, Małgorzata
Wiosna zaginionych Kańtoch, Anna
Dziki łubin Link, Charlotte
Służąca Sinicka, Alicja
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo