Zbiory biblioteki Poręba MBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Czerwony Pająk Bonda, Katarzyna
2 Czuły narrator Tokarczuk, Olga
3 Dziki łubin Link, Charlotte
2 Gambit królowej Tevis, Walter S.
2 Kimkolwiek jesteś Szamałek, Jakub
2 Kolorowe szkiełka Kareta, Mirosława
1 Lampiony Bonda, Katarzyna
2 Najważniejszy Majcher, Magdalena
2 Nowy podarunek Mirek, Krystyna
1 Okularnik Bonda, Katarzyna
1 Pochłaniacz Bonda, Katarzyna
2 Prosta sprawa Chmielarz, Wojciech
3 Służąca Sinicka, Alicja
1 Syn Nesbø, Jo
3 Śleboda Kuźmiński, Michał Fugiel-Kuźmińska, Małgorzata
2 Śmiech bogów Marinina, Aleksandra
2 Ulotne nadzieje Paul, Gill
3 Wiosna zaginionych Kańtoch, Anna
1 Zaginione Theils, Lone
1 Zostań moim aniołem Gargaś, Gabriela
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo