Książki dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Wszystkie kolory świata Rusinek, Michał Szczygielski, Marcin
Kosmowska, Barbara
Kisiel-Małecka, Marta
Gawryluk, Barbara
Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Harasimowicz, Cezary
Stanecka, Zofia
Olech, Joanna
Witek, Rafał
Grabowski, Andrzej Marek
Wajrak, Adam
Onichimowska, Anna
Beręsewicz, Paweł
Fabicka, Joanna
Ryrych, Katarzyna
Kasdepke, Grzegorz
Rudniańska, Joanna
Bednarek, Justyna
Jagiełło, Joanna
Skarb Mikołajka Kecir-Lepetit, Emmanuelle Goscinny, René
Sempé, Jean-Jacques
Dobranoc, śpiochu! Baruzzi, Agnese Clima, Gabriele
Ella i szantażysta Parvela, Timo
Emocje! Baruzzi, Agnese Clima, Gabriele
Podbipięta Rusinek, Michał
2.
Kocia Szajka i ucho różowego jelenia Romaniuk, Agata
Mały atlas kotów (i kociaków) Ewy i Pawła Pawlaków Kozyra-Pawlak, Ewa
Dzicy przewodnicy Wajs, Joanna
Piaskowy Wilk i prawdziwe wymysły Lind, Åsa
Wielka afera w teatrze lalek Sarnowska, Beata
Chrząszcz brzmi w trzcinie Kiełbasiński, Krzysztof
3.
Moje zasypianki Kulmowa, Joanna
Akademia Jedi Brown, Jeffrey
Duch z butelki Susso, Eva Chaud, Benjamin
Mat i świat Suchowierska, Agnieszka
Piłkarski dyrygent Rosłoń, Marcin
O wiośnie, kurczętach i wielkanocnych świętach Kozłowska, Urszula
Atak króla jaszczurów Stone, Rex
Ciocia Jadzia na wsi Piotrowska, Eliza
4.
Wilczki Herrmann, Svenja
Góra i dół Hegarty, Patricia Simons, Tanera
Ojciec Gwiazdka i ja Haig, Matt
Dlaczego sztuka jest pełna golasów? Hodge, Susie
Czy muszę pracować czyli Po co komu pieniądze? Pawlak, Romuald
Czy będę emerytem czyli Po co komu starość? Pawlak, Romuald
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo