Książki dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Dobranoc, śpiochu! Baruzzi, Agnese Clima, Gabriele
1 Emocje! Baruzzi, Agnese Clima, Gabriele
3 Akademia Jedi Brown, Jeffrey
4 Ojciec Gwiazdka i ja Haig, Matt
4 Góra i dół Hegarty, Patricia Simons, Tanera
4 Wilczki Herrmann, Svenja
4 Dlaczego sztuka jest pełna golasów? Hodge, Susie
1 Skarb Mikołajka Kecir-Lepetit, Emmanuelle Goscinny, René
Sempé, Jean-Jacques
2 Chrząszcz brzmi w trzcinie Kiełbasiński, Krzysztof
3 O wiośnie, kurczętach i wielkanocnych świętach Kozłowska, Urszula
2 Mały atlas kotów (i kociaków) Ewy i Pawła Pawlaków Kozyra-Pawlak, Ewa
3 Moje zasypianki Kulmowa, Joanna
2 Piaskowy Wilk i prawdziwe wymysły Lind, Åsa
1 Ella i szantażysta Parvela, Timo
4 Czy będę emerytem czyli Po co komu starość? Pawlak, Romuald
4 Czy muszę pracować czyli Po co komu pieniądze? Pawlak, Romuald
3 Ciocia Jadzia na wsi Piotrowska, Eliza
2 Kocia Szajka i ucho różowego jelenia Romaniuk, Agata
3 Piłkarski dyrygent Rosłoń, Marcin
1 Podbipięta Rusinek, Michał
1 Wszystkie kolory świata Rusinek, Michał Szczygielski, Marcin
Kosmowska, Barbara
Kisiel-Małecka, Marta
Gawryluk, Barbara
Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Harasimowicz, Cezary
Stanecka, Zofia
Olech, Joanna
Witek, Rafał
Grabowski, Andrzej Marek
Wajrak, Adam
Onichimowska, Anna
Beręsewicz, Paweł
Fabicka, Joanna
Ryrych, Katarzyna
Kasdepke, Grzegorz
Rudniańska, Joanna
Bednarek, Justyna
Jagiełło, Joanna
2 Wielka afera w teatrze lalek Sarnowska, Beata
3 Atak króla jaszczurów Stone, Rex
3 Mat i świat Suchowierska, Agnieszka
3 Duch z butelki Susso, Eva Chaud, Benjamin
2 Dzicy przewodnicy Wajs, Joanna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo