Książki dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Dobranoc, śpiochu! Baruzzi, Agnese Clima, Gabriele
1 Emocje! Baruzzi, Agnese Clima, Gabriele
3 Akademia Jedi Brown, Jeffrey
4 Ojciec Gwiazdka i ja Haig, Matt
4 Góra i dół Hegarty, Patricia Simons, Tanera
4 Wilczki Herrmann, Svenja
4 Dlaczego sztuka jest pełna golasów? Hodge, Susie
1 Skarb Mikołajka Kecir-Lepetit, Emmanuelle Goscinny, René
Sempé, Jean-Jacques
2 Chrząszcz brzmi w trzcinie Kiełbasiński, Krzysztof
3 O wiośnie, kurczętach i wielkanocnych świętach Kozłowska, Urszula
2 Mały atlas kotów (i kociaków) Ewy i Pawła Pawlaków Kozyra-Pawlak, Ewa
3 Moje zasypianki Kulmowa, Joanna
2 Piaskowy Wilk i prawdziwe wymysły Lind, Åsa
1 Ella i szantażysta Parvela, Timo
4 Czy będę emerytem czyli Po co komu starość? Pawlak, Romuald
4 Czy muszę pracować czyli Po co komu pieniądze? Pawlak, Romuald
3 Ciocia Jadzia na wsi Piotrowska, Eliza
2 Kocia Szajka i ucho różowego jelenia Romaniuk, Agata
3 Piłkarski dyrygent Rosłoń, Marcin
1 Podbipięta Rusinek, Michał
1 Wszystkie kolory świata Rusinek, Michał Szczygielski, Marcin
Kosmowska, Barbara
Gawryluk, Barbara
Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Harasimowicz, Cezary
Stanecka, Zofia
Olech, Joanna
Witek, Rafał
Grabowski, Andrzej Marek
Wajrak, Adam
Onichimowska, Anna
Beręsewicz, Paweł
Fabicka, Joanna
Ryrych, Katarzyna
Kasdepke, Grzegorz
Rudniańska, Joanna
Bednarek, Justyna
Jagiełło, Joanna
Kisiel-Małecka, Marta
2 Wielka afera w teatrze lalek Sarnowska, Beata
3 Atak króla jaszczurów Stone, Rex
3 Mat i świat Suchowierska, Agnieszka
3 Duch z butelki Susso, Eva Chaud, Benjamin
2 Dzicy przewodnicy Wajs, Joanna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo