Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Chłopcy z Placu Broni Molnár, Ferenc
1 Do końca moich dni Rybakiewicz, Anna
1 Hobbit czyli Tam i z powrotem Tolkien, John Ronald Reuel Skibniewska, Maria
Lewik, Włodzimierz
Tolkien, JRR
Wenzel, David
Tolkien, R.R.
Czarkowski, Marian
Braiter, Paulina
Lee, Alan
Kamiński, Aleksander
Tolkin, J.J.R.
Lee, Alan Ilustracje
Czarkowski, Marian Wykonanie
Skibniewska, Maria Tł
Braiter, Paulina Tłumaczenie
Czarkowski, Marian Lektor
Jerzy, Wolewicz
Dixon, Chuck
Frąc, Cezary
Dixon, Charles
Wydawnictwo Amber Sp. z o. o
Deming, Sean
Muza SA
1 Lekarka nazistów Rybakiewicz, Anna
1 Szkoła latania Christa, Janusz
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo