Zbiory biblioteki Szczawnica MBP
audiobooki
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 101 dalmatyńczyków Disney, Walt
3 Ale ja tak chcę! Ostrowicka, Beata
2 Bajki pana Bałagana Niemczuk, Jerzy
1 Baśnie dla dzieci i dla dorosłych Pawlikowska, Beata
2 Baśnie z czterech stron świata Sobich, Agnieszka
2 Cudaczek-Wyśmiewaczek Duszyńska, Julia
2 Dolina Muminków w listopadzie Jansson, Tove
1 Dosia jest chora Zwolińska-Sładanowska, Agnieszka
1 Dziewczynka z zapałkami Andersen, Hans Christian
2 Karolcia Krüger, Maria
2 Księga dżungli Kipling, Rudyard
3 Księga dżungli Kipling, Rudyard
2 Kuba i Buba czyli awantura do kwadratu Kasdepke, Grzegorz
3 Lalka Prus, Bolesław
2 Legendy polskie Chotomska, Wanda
3 Legendy polskie Chotomska, Wanda
1 Najpiękniej jest w Ponyville Galińska, Barbara
2 Pan Tadeusz Mickiewicz, Adam
3 Pan Tadeusz Mickiewicz, Adam
1 Ten obcy Jurgielewiczowa, Irena
1 Tomek w krainie kangurów Szklarski, Alfred
3 Zemsta Fredro, Aleksander
3 Żyrafa Aldona Graff-Oszczepalińska, Marzanna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo