Zbiory biblioteki Szczawnica MBP
audiobooki
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Baśnie dla dzieci i dla dorosłych Pawlikowska, Beata
Tomek w krainie kangurów Szklarski, Alfred
Dziewczynka z zapałkami Andersen, Hans Christian
Najpiękniej jest w Ponyville Galińska, Barbara
Ten obcy Jurgielewiczowa, Irena
Dosia jest chora Zwolińska-Sładanowska, Agnieszka
2.
Bajki pana Bałagana Niemczuk, Jerzy
101 dalmatyńczyków Disney, Walt
Pan Tadeusz Mickiewicz, Adam
Legendy polskie Chotomska, Wanda
Baśnie z czterech stron świata Sobich, Agnieszka
Księga dżungli Kipling, Rudyard
Dolina Muminków w listopadzie Jansson, Tove
Cudaczek-Wyśmiewaczek Duszyńska, Julia
Kuba i Buba czyli awantura do kwadratu Kasdepke, Grzegorz
Karolcia Krüger, Maria
3.
Księga dżungli Kipling, Rudyard
Lalka Prus, Bolesław
Pan Tadeusz Mickiewicz, Adam
Zemsta Fredro, Aleksander
Ale ja tak chcę! Ostrowicka, Beata
Żyrafa Aldona Graff-Oszczepalińska, Marzanna
Legendy polskie Chotomska, Wanda
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo