Zbiory biblioteki Szczawnica MBP
Polecamy dla dzieci i młodzieży
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
2.
Złe dziewczyny nie umierają Alender, Katie
Tiramisu z truskawkami Jagiełło, Joanna
Śladami Neli przez dżunglę, morza i oceany Nela mała reporterka
Niedźwiadek polarny Doodlers, Artful
Zimowy wilk Webb, Holly
Zaopiekuj się mną Webb, Holly
Nic nie szkodzi! Moost, Nele
Mumciuś Grabowski, Andrzej Marek
Lola i chłopak z sąsiedztwa Perkins, Stephanie
Koszmarna wycieczka Szczypka, Milena
3.
Listy do Józefiny Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Florka Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Florka Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Cykor Kulus, Magdalena
Co boli najbardziej na świecie Liván, Paco Olmos, Roger
Kuba i niesforna piłka Landau, Irena
Oddech smoka Niemycki, Mariusz
Mapy Mizielińska, Aleksandra Mizieliński, Daniel
Dlaczego oczy kota świecą w nocy? Sumińska, Dorota
Znajdź mnie i kiedyś odwiedź Kołba, Zbigniew
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo