Zbiory biblioteki Szczawnica MBP
Polecamy dla dzieci i młodzieży
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
2.
Złe dziewczyny nie umierają Alender, Katie
Tiramisu z truskawkami Jagiełło, Joanna
Śladami Neli przez dżunglę, morza i oceany Nela mała reporterka
Niedźwiadek polarny Doodlers, Artful
Zimowy wilk Webb, Holly
Zaopiekuj się mną Webb, Holly
Nic nie szkodzi! czyli To się może zdarzyć każdemu Moost, Nele
Mumciuś Grabowski, Andrzej Marek
Lola i chłopak z sąsiedztwa Perkins, Stephanie
Koszmarna wycieczka Szczypka, Milena
3.
Listy do Józefiny Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Florka Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Florka Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Cykor Kulus, Magdalena
Co boli najbardziej na świecie Liván, Paco Olmos, Roger
Kuba i niesforna piłka Landau, Irena
Oddech smoka Niemycki, Mariusz
Mapy Mizielińska, Aleksandra Mizieliński, Daniel
Dlaczego oczy kota świecą w nocy? Sumińska, Dorota
Znajdź mnie i kiedyś odwiedź Kołba, Zbigniew
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo