Poradniki
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
13 rzeczy, których nie robią silne psychicznie kobiety Morin, Amy
Jak nie krzyczeć na swoje dziecko Naumburg, Carla
Na dzielenie sposób nowy, samo wchodzi ci do głowy Markowski, Adrian
Insulinooporność. Zdrowa dieta i zdrowe życie. Wydanie II rozszerzone Musiałowska, Dominika
Kiedy dziecko waży za dużo Piekarczyk, Anna Olejniczak, Katarzyna
Świadoma mama Rozenek-Majdan, Małgorzata
Insulinooporność Makarowska, Magdalena Musiałowska, Dominika
Budżet obywatelski w praktyce samorządów Misiejko, Adrian
Masz to we krwi Czekalska, Natalia Ihnatowicz, Paulina
Ptak, Emilia
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo