Poradniki
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 13 rzeczy, których nie robią silne psychicznie kobiety Morin, Amy
1 Budżet obywatelski w praktyce samorządów Misiejko, Adrian
1 Insulinooporność Makarowska, Magdalena Musiałowska, Dominika
1 Insulinooporność. Zdrowa dieta i zdrowe życie. Wydanie II rozszerzone Musiałowska, Dominika
1 Jak nie krzyczeć na swoje dziecko Naumburg, Carla
1 Kiedy dziecko waży za dużo Piekarczyk, Anna Olejniczak, Katarzyna
1 Masz to we krwi Czekalska, Natalia Ihnatowicz, Paulina
Ptak, Emilia
1 Na dzielenie sposób nowy, samo wchodzi ci do głowy Markowski, Adrian
1 Świadoma mama Rozenek-Majdan, Małgorzata
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo