Zbiory użytkownika mateo
Dzieciństwo
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Robinson Kruzoe Defoe, Daniel
2 Joachim ma kłopoty Goscinny, René
2 Mikołajek Goscinny, René Sempé, Jean-Jacques
2 Mikołajek i inne chłopaki Goscinny, René
2 Nieznane przygody Mikołajka Goscinny, René Sempé, Jean-Jacques
2 Nowe przygody Mikołajka Goscinny, René Sempé, Jean-Jacques
2 Rekreacje Mikołajka Goscinny, René
2 Wakacje Mikołajka Goscinny, René
3 Mister Hopkins na tropach sensacji Herlinger, Juliusz Jerzy
3 Mister Hopkins wnuk Sherlocka Herlinger, Juliusz Jerzy
3 Nowe przygody mister Hopkinsa Herlinger, Juliusz Jerzy
1 Przygody detektywa Tutama Kierst, Jerzy
3 Poradnik miłośnika astronomii Kulikowski, Piotr Grigoriewicz Kulikovskij, Petr Grigor'evič
1 Dzieci z Bullerbyn Lindgren, Astrid
2 Doktor Dolittle i jego zwierzęta Lofting, Hugh
3 Winnetou May, Karol
1 Księga strachów Nienacki, Zbigniew
1 Pan Samochodzik i templariusze Nienacki, Zbigniew
1 Wyspa złoczyńców Nienacki, Zbigniew
1 Klub włóczykijów Niziurski, Edmund
1 Sposób na Alcybiadesa Niziurski, Edmund
2 Mikołajek i inne chłopaki Sempé, Jean-Jacques Goscinny, René
3 Ciekawe doświadczenia Sękowski, Stefan
3 Ciekawe doświadczenia Sękowski, Stefan
1 Przygody Hucka Twain, Mark
1 Przygody Tomka Sawyera Twain, Mark
1 Tajemnicza wyspa Verne, Jules Verne, Juliusz
4 Bromba i inni Wojtyszko, Maciej
4 Tajemnica szyfru Marabuta Wojtyszko, Maciej
4 Trzynaste piórko Eufemii Wojtyszko, Maciej
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo