Dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Belfegor z drewnianej górki Zinnerová, Markéta
Pulpet i Prudencja Olech, Joanna
2.
Babcia na jabłoni Lobe, Mira
Malutka czarownica Preussler, Otfried
Cukiernia pod Pierożkiem z Wiśniami Hewett, Hilda
Dar rzeki Fly Krüger, Maria
Bajarka opowiada Niklewiczowa, Maria
Jan Paweł II Góra, Jan
O tym, jak Jan Paweł II kilkadziesiąt razy okrążył kulę ziemską Krzyżanek, Joanna
Jan Paweł II czyli Jak Karolek został papieżem Krzyżanek, Joanna
3.
Głowa na tranzystorach Ożogowska, Hanna
Martynka w krainie baśni Delahaye, Gilbert
Martynka na wakacjach Delahaye, Gilbert
Martynka Delahaye, Gilbert
Martynka poznaje świat Delahaye, Gilbert
Tekla Śmigielska, Krystyna
Pan Kleks Brzechwa, Jan
120 przygód Koziołka Matołka Makuszyński, Kornel Walentynowicz, Marian
4.
Awantury i wybryki małej małpki Fiki-Miki Makuszyński, Kornel Walentynowicz, Marian
Pamiętnik grzecznego psa Cesarz, Wojciech Terechowicz, Katarzyna
Orle pióra Szklarska, Krystyna Szklarski, Alfred
Przekleństwo złota Szklarska, Krystyna Szklarski, Alfred
Tajemnicza wyprawa Tomka Szklarski, Alfred
5.
Tomek na tropach Yeti Szklarski, Alfred
Przygody Tomka na Czarnym Lądzie Szklarski, Alfred
Tomek wśród łowców głów Szklarski, Alfred
Tomek u źródeł Amazonki Szklarski, Alfred
Elementarz Falski, Marian
Dekalog z dzieckiem Krzyżewski, Piotr
Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi Kosik, Rafał
6.
Baśniobór Mull, Brandon
Gwiazda wieczorna wschodzi Mull, Brandon
Plaga cieni Mull, Brandon
Tajemnice smoczego azylu Mull, Brandon
Klucze do więzienia demonów Mull, Brandon
7.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo