Zbiory użytkownika madilovebook2017
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Dotyk Accardo, Jus
1 Lux Armentrout, Jennifer L.
1 Onyks Armentrout, Jennifer L.
1 Opal Armentrout, Jennifer L.
1 Opposition Armentrout, Jennifer L.
1 Origin Armentrout, Jennifer L.
1 Cisza Fitzpatrick, Becca
1 Crescendo Fitzpatrick, Becca
1 Finale Fitzpatrick, Becca
1 Szeptem Fitzpatrick, Becca
2 Chłopak, który chciał zacząć od nowa Moseley, Kirsty
2 Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno Moseley, Kirsty
1 Istota cienia Rauchhaus, Susanne
4 Ostatnia spowiedź Reichter, Nina
2 Chłopak na zastępstwo West, Kasie
2 Chłopak z sąsiedztwa West, Kasie
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo