GRY PLANSZOWE :)
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Kotobirynt Bauza, Antoine
1 Smoczy kryształ Bobrowski, Hubert
1 Chwała klanom Bubola, Gabriele Colovini, Leo
2 Alpaki Giove, Christian
2 Piggy Pop Goliath
1 Goblin Coaster Hermens-Meyberg, Ursula Meyberg, Jan
1 Chemicy magicy Knizia, Reiner
1 Nogi stonogi Kreowski, Klaus
2 Lucky Cats Majchrowski, Mariusz Szewczyk, Michał
2 Uno Flip! Mattel Polska
2 Sen Minor, Marcin
1 Supersklep 3000 Rego, Rodrigo
1 Ubongo Rejchtman, Grzegorz
2 Halli Galli Shafir, Haim
2 Magajaja Strzelecki, Adam
1 Whot! Winning Moves Polska
2 Gnaj do celu w PRLu! Wrzesiński, K.
2 Dixit Wydawnictwo Rebel
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo