Zbiory użytkownika kto_czyta_nie_pyta
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Zabij mnie znów Abbott, Rachel
Jak cię zabić, kochanie? Rogoziński, Alek
Biuro przesyłek niedoręczonych Socha, Natasza
Maminsynek Socha, Natasza
Sanatorium pod Zegarem Fabisińska, Liliana
Niebezpieczna gra Opiat-Bojarska, Joanna
Najgorsze dopiero nadejdzie Małecki, Robert
Nie ma innej ciemności Hilary, Sarah
Pracownia dobrych myśli Witkiewicz, Magdalena
Miłość z nutą imbiru Olejnik, Agnieszka
2.
Dziewczyna z porcelany Olejnik, Agnieszka
Behawiorysta Mróz, Remigiusz
Patrz mi w oczy Robison, John Elder
Dziewczyna w walizce Montes, Raphael
Kasacja Mróz, Remigiusz
Szczęście na wagę Olejnik, Agnieszka
Nieobecna Olejnik, Agnieszka
A potem przyszła wiosna Olejnik, Agnieszka
Kamfora Łatka, Małgorzata
Grzechu warta Przybyłek, Agata
3.
Bez Ciebie Przybyłek, Agata
Takie rzeczy tylko z mężem Przybyłek, Agata
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo