Zbiory użytkownika ksiezniczka4616
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 Autopsja Gerritsen, Tess
1 Bezpieczna przystań Sparks, Nicholas
2 Bez pożegnania Coben, Harlan
1 Byłem księdzem Kotliński, Roman
1 Ciemniejsza strona Greya James, E. L.
2 Dziennik Bridget Jones Fielding, Helen
2 Dziewczyna, która igrała z ogniem Larsson, Stieg
1 I wciąż ją kocham Sparks, Nicholas
1 Jesienna miłość Sparks, Nicholas
2 Jeździec Miedziany Simons, Paulina
2 Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Larsson, Stieg
1 Nowe oblicze Greya James, E. L.
2 Ogród letni Simons, Paulina
2 Pięćdziesiąt twarzy Greya James, E. L.
2 Tatiana i Aleksander Simons, Paullina
2 W pogoni za rozumem Fielding, Helen
2 Zamek z piasku, który runął Larsson, Stieg
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo