Zbiory użytkownika katarzynakat
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Aż po horyzont Matson, Morgan
1 Buntownik Amber
2 Chodząca katastrofa McGuire, Jamie
1 Dom na krańcu świata Cunningham, Michael
1 Igrzyska śmierci Collins, Suzanne
2 Igrzyska śmierci Collins, Suzanne
1 Jeden dzień Nicholls, David
1 Niezgodna Roth, Veronica
1 Noc Perseidów Świętek, Edyta
2 Piękna katastrofa McGuire, Jamie
1 Trzy sekundy Roslund, Anders Hellström, Börge
1 Twój głos w mojej głowie Forrest, Emma
1 Wyjdziesz za mnie kotku? Sawicka, Wioletta
1 W pierścieniu ognia Collins, Suzanne
2 Zbuntowana Roth, Veronica
1 Złamane pióro Borochowska, Małgorzata Maria
1 Z ciała i z duszy Cunningham, Michael
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo