Naucz się ACT

Tytuł oryginalny:
Learning ACT
Inne tytuły:
praktyczny podręcznik dla terapeutów
terapia akceptacji i zaangażowania
Autorzy:
Jason B. Luoma
Steven C. Hayes
Robyn D. Walser
Tłumacz:
Iwona Kukwa
Wydawca:
Wydawnictwo Emocje (2024)
ISBN:
978-83-68031-79-9
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje fachowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny
Więcej informacji...

Ta książka to najważniejszy podręcznik autorstwa twórców i pionierów tego nurtu psychoterapii napisany z myślą o terapeutach. Autorzy na wielu praktycznych przykładach tłumaczą sześć podstawowych procesów ACT (Akceptacja, Defuzja, Świadomość chwili obecnej, Ja jako kontekst, Wartości, Zaangażowane działanie), proponują i omawiają 50 ćwiczeń rozwijających kompetencje ACT, a kolejne zagadnienia i procesy objaśniają na przykładzie licznych transkrypcji sesji. Najnowsze wydanie publikacji zostało uzupełnione o omówienie problemu dostosowania procesów ACT do różnych kontekstów kulturowych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:praktyczny podręcznik dla terapeutów terapia akceptacji i zaangażowania an acceptance & commitment therapy skills training manual for therapists,
Autorzy:Jason B. Luoma Steven C. Hayes Robyn D. Walser
Tłumacz:Iwona Kukwa
Wydawca:Wydawnictwo Emocje (2024)
ISBN:978-83-68031-79-9
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje fachowe
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo