Zbiory użytkownika Kasia
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Chemia śmierci Beckett, Simon
Toksyczni rodzice Forward, Susan
Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Larsson, Stieg
Rosyjski kochanek Nurowska, Maria
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały - jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły Faber, Adele Mazlish, Elaine
Chata Young, William Paul
Dziewczyna, która igrała z ogniem Larsson, Stieg
Zamek z piasku, który runął Larsson, Stieg
Grobowa cisza Indriđason, Arnaldur
Pierwszy śnieg Nesbø, Jo
Przystanek śmierć Konatkowski, Tomasz
2.
Nie mów nikomu Coben, Harlan
3.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo