Zbiory użytkownika Kasia
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Chemia śmierci Beckett, Simon
2 Nie mów nikomu Coben, Harlan
1 Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały - jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły Faber, Adele Mazlish, Elaine
1 Toksyczni rodzice Forward, Susan
1 Grobowa cisza Indriđason, Arnaldur
1 Przystanek śmierć Konatkowski, Tomasz
1 Dziewczyna, która igrała z ogniem Larsson, Stieg
1 Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Larsson, Stieg
1 Zamek z piasku, który runął Larsson, Stieg
1 Pierwszy śnieg Nesbø, Jo
1 Rosyjski kochanek Nurowska, Maria
1 Chata Young, William Paul
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo